lördag 19 juli 2008

Mariefred

Mamma och hennes sambo Janne fick för sig att åka en sväng till Stockholm, och för att slippa ta bilen så bestämdes det att jag skulle hämta dom. Det blev tåg dit och båt hem...eller inte ända hem utan förståss till Mariefred. Bokning gjordes och sen slog det lilla Mamma att....herregud det är ju Medeltidsdagar i Mariefred!! Men men inget å göra åt det, man har väl ratt på bilen och kan snurra runt lite å leta parkering. Och bilen är ju så liten att jag kan parkera den i ett cykelställ eller under nåt bord på en uteservering. Men jösses va folk det var, inte en parkering så långt ögat nådde. Skam den som ger sig så bredvid kajen hittade jag en lucka och höll tummarna för att inte vädergudarna skulle blåsa ner min stackars lilla Pegga i sjön :D
Värre var det för den lilla idioten ( förlåt om du läser det här ) som hade parkerat sin bil intill den lilla järnvägen vid hamnen. Det lilla tåget som går till och från båten kom ju inte fram, och ett tag stod det flera och kliade sig i skallen och försökta komma på hur i h....te det här ska gå till. Dom kände lite på bilen, och med gemensamma krafter lyckades dom faktiskt knuffa den en bit åt sidan :) Undrar om den stackaren som hade ställt sig där var i närheten....för inte hade då jag velat gå fram på bra länge efter den lilla incidenten :D

Inga kommentarer: