onsdag 30 juli 2008

Gotland

Ja då har man äntligen vart på den sagolika ön Gotland. Känns lite som att komma utomlands med det lite karga landskapet, ungefär som en savann med några små bonsaiträd här och var....och några bräkande ulltussar som står lite varstans och mumsar i sig av läckerheterna. Stannade bara två nätter, men hann iaf med massor av sevärdheter. Och vad skönt att bo på hotell. Bara kliva ur sängen på morgonen och kila ner till ett frukostbord som man inte ens kan åstakomma under ett helt år om man äter för fyra :) Bara lämna å gå...varken städning eller disk att tänka på. Toppen bra med andra ord. Fast borta bra men hemma bäst, å det är ju faktiskt skönare att sova i sin egen säng :) för herregud vilket täcke dom hade på hotellet. Jösses var ju tjockare än min madrass jag har här hemma. Och med den värmen som har vart nu så lär man ju ha svettats bort några kilo i den sängen....och då menar jag inte..........*asg* om ni nu trodde nåt sånt. Spar ju mig till bröllopet hahaha. Aja tiden gick iaf väldigt fort och sista dan (några timmar innan båtens avgång) tillbringade vi med att shoppa presenter till nära och kära. Min lilla mamma hade turen att få träffa på en av sina favoritförfattare Björn Hellberg oxå....riktigt trevlig prick som signerade en bok åt henne. Kan verkligen rekomedera Gotland som resmål :)


Liknar Tuffe Viktor :)


Inifrån Lumelundagrottan. Ser ut lite som från John Bauers värld



Från Botaniska trädgården

Inga kommentarer: