lördag 25 oktober 2008

Djur igen!

Sitter här i denna arla morgonstund med en mugg kaffe.....jo ni läste helt rätt. Det är kaffe i muggen =)...och riktigt gott faktiskt så här i ottan när jag som vanligt en helg inte kan sova....när jag får =s. Satt och funderade på om jag ska skriva ännu en liten story om alla dessa djur som härjar i och runt min lägenhet. För ännu har ju inte vintern kommit när dom rackarna ska lägga sig och sova. Så varje kväll när jag kommer hem och slår upp balkongdörren så ser dom ju sin chans att marchera in i mitt liv igen. Man nästan hör deras messande....vänster, vänster, vänster höger vänster...haha. Som en värsta millitär trupp på väg ut i strid. Och ja strid brukar det ju bli ibl...hehe, som i går morse tex. Jag står där i godan ro och försöker fixa till något som ska kallas frisyr och som helst ska kallas det hela dagen =p...när det dyker upp en sömnig gråsugga på golvet nedanför fötterna. Jaha vad göra om inte släppa det man har och rusa efter papper, för att komma tillbaka in i sovrummet och se det lilla livet slinka in under garderoben. Hmm...tänk snabbt här....haha. Ja vad göra om inte att ta hårtorken och dra på en monsunvind i ena hörnet av garderoben.....och swish...där kom djuret ut i den andra änden med vindens hastighet för att sen få bli inbäddad i mitt lilla papper för färd ner till reningsverket. Men inte kommer jag att stänga dörren bara för att dessa djur inte kan hålla sig på balkongen om kvällarna. Nej utrustad med hårtork och papper klarar man allt......haha undrar föresten om man kan grilla dom mellan plattångens plattor...hehe. Får forska i det tror jag. Kanske en ny säljande ide inför sommarens grillsässong.....först fixa håret sen grilla korv =D
Nej nu ska jag lägga mina stackars surt förvärvade slantar på någe som visst i folkmun kallas räkningar. Hej svejs för den här gången!




Inga kommentarer: