lördag 4 oktober 2008

Kabeltvtrassel

Allt började redan för några månader sen när jag skulle vara fröken duktig och dra om alla antennkablar efter ommöbleringen. Sagt och gjort jag satte igång med att inhandla en lagom lång kabel och sen spika och spika och spika fast den långa kabeln :-)......men när allt sen var klart så kännde jag mig väldigt nöjd av att slippa snubbla på eländet mer. Allt frid och fröjd med tv i sovrummet tills fatbror Tele2 helt plötsligt för två veckor sen meddelar att nu ska det minsan dras in kabeltv i huset. Jaha...men mitt Boxerabbonemang då?....ska jag kunna ha det kvar?....en riktigt bra fråga som endast Tele2 borde kunna svara på. Så jag ringde upp det numret som stod i infon som kom hem i brevlådan och frågade hur det står till med saken. Och jo visst kan jag ha kvar mitt abbonemang...hurra!!...tills grannen knackade på och meddelade att det kan jag visst inte....hmm. Ringer då hyresvärden som är lika förvirrad som jag över det här med tvn ( han har nyss köpt huset ) och han ger mig ett nummer som löser problemet. Och nu börjar man ju se ett litet ljus, för Tele2 säger att jag inte kommer att förlora på det här. Kanonbra med andra ord. Så på fredagen när jag kommer hem, hittar jag tv uttaget hängande löst på väggen med den gamla kabeln fortfarande hängande där.....och andra möbler flyttade....och ett till uttag!! Jaha...vad har hänt här nu då, jo dom har givetvis flyttat på allt men eftersom det inte funkade med det nya så sittar det gamla kvar. Och det får jag ju vara glad över, för grannen har ingen tv alls för där har dom tatt bort dom gamla kablarna. Hyresvärden blir nu rasande över att inkopplingen sker utan att vi fått nya kanalerna och inte ens kommer att kunna se tv förrän det är klart. Jag blir rasande över att dom har flyttat uttaget nu när jag har dragit kablar till det gamla. Suck...lagen om all jävlighet som vanligt. Mitt jobb blir nu att strida för att få ha det gamla uttaget kvar oxå så jag slipper börja om med kabeldragning och inhandling av längre kabel. Får smöra lite för reparatören på måndag :-) Allt känns ju inte bättre av att flera har sagt att har man med Tele2 att göra så får man ta skiten :-s.....Hoppas att det inte är sant i mitt fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lät trassligt de där *skrattar lite* avvundas dig inte i.a.f

Birgitta sa...

Haha....nej jag önskar inte ens att min värsta fiende ska få va med om det...haha