lördag 11 oktober 2008

Shopping

I dag var det dax äntligen dax för resan till Huvudstaden och seriös shopping. Mamma och Janne ville bjuda mig på resa , mat och shopping inom rimliga gränser =).....dom tycker liksom att det är roligt att göra såna resor. Jag säger till dom att lägga pengarna på nåt kul och då får jag svaret att det gör dom ju när dom lägger lite på mig. Så i dag blev det till att sätta sig på tåget och resa den "långa" vägen till storstan =). Vi började med att ta oss tillstadshuset för en guidad visning som Päronen gärna ville se....men inte blev det någe av med den saken. Nä här öppnar vi kl halv 12 =s...hmm...eller kanske ganska logiskt, för det är ju faktiskt inte högsässong på turismen just nu. Så vi skippade den biten i dag och gick vidare ner till stan, för att se om jag kunde få tag på någon digitalkamera. Visst jag har en superbra Nikon D50 systemkamera, men vill ha en mindre oxå som kan följa med lättare på tex danserna. Men men inte hittar man nån när man söker....så bestämde mig för att titta hemma ist...så vi la ner det hela helt =)....Sen blev det en gudomligt god lunch på Jensens Bøfhus . (Tack Theo för hjälpen att hitta det danska ø )Kan verkligen rekomendera det stället om ni gillar BBQ och stället verkar vara ganska poppis oxå. Var riktigt mycket folk när vi var där....och sen när vi gick förbi tre timmar senar så var det oxå kö. Efter maten blev det en tur ner till affärerna igen...men nu dax för den seriösa shoppingen...och hittade jag nåt då...haha nej bara en plattång för 179:- på Clas Ohlson, som jag kunnat köpa här hemma oxå...haha. Så som vanligt när man får shoppa loss då hittar man ingenting =S...men men det blev iaf en bra dag i Stockholm så är glad för det =)





2 kommentarer:

Anonym sa...

oj oj så hungrig jag blev av den där bilden *dreggla*

Birgitta sa...

Ja gud va gott det var....kan verkligen rekommendera det stället om ni åker söderut nån gång.