söndag 26 oktober 2008

Tid!

Ja då har man fått tillbaka den förlorade timmen igen då, och va skönt att få sova längre.....eller....om man nu kunde sova längre. Blir galen på att jag när jag verkligen får sova, då vaknar i ottan :s Tänk ist om det kunde vara så på vardagarna när man ska till jobbet och behöver vara iaf lite pigg. Men nej då får man ju bända upp dom stackaras ögonlocken med en kofot....suck. Aja sånt är ju livet och det är väl bara att gilla läget helt enkelt. Men skulle jag någon helgmorgon sova liiite längre så kan man ge sig 17 på att telefonen ringer eller att nån bankar på dörren. Varför ska allt vara lätt när det kan vara svårt. Nu till min egentliga fundering. Den där timmen.....vart har den varit hela sommaren? Hos släkten i Zimbabwe?....eller kanske i Indien....för nån stans måste den väl iaf ta vägen. Och jag har inte sett röken av den så måste då vara långt borta, för att nu i natt smyga fram igen som om inget har hänt på ett halvår. Man skulle ha tillgång till den där timmen även på sommaren, typ om man då som jag är trött på vardagsmornarna. Tänk att komma insläntrande på jobbet en timme senare, gäspa åt chefen och säga lite nonchit att nej men jag har inte försovit mig, jag tog bara ut min förlorade timme i morse...haha. Och vad många timmar det skulle kunna bli, för det är ju några månader det handlar om. Jag behöver semester en vecka så jag tar ut lite förlorad tid då....tja varför inte. Eller kanske sätta upp den på övertid och få lite kosing för det förlorade. Varför inte....får nog lägga in ett förslag till Reinfält och gänget om den saken....haha.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lilleman fattar inte de där med tiden än så iställer för 7 halv 8 så klev han upp 6 (nästan halv 7) imorse *suck* ska vi byta?

Birgitta sa...

Njäää...fast iof så kan vi ju byta tillbaka när du vaknat =) så jag får sova några timmar. Fasen va bra vi skulle passa ihop....problemet är ju bara att vi båda är tjejer...och jag är ju inte åt det hållet....sen har du ju redan André ;)och jag tror inte han vill flytta ut...haha.