fredag 10 oktober 2008

Glader

Snacka om att jag blev glad i morse när jag kom till jobbet.....och varför kan man ju nu undra. Jo så här ligger det till. Min jobbarkompis Björn hade vart ute i skogen och plockat svamp....närmare bestämt en hel korg med trattisar och svart trumpetsvamp. Gott, gotti, gott, gott! Och det kanske inte är någe med att han struttar runt i skogen och jagar efter några små men ack så goda svampar.....utan det som jag verkligen blev glad över är ju att han hade plockat dom till mig. För där bredvid skrivbordet stod korgen med skogens guld till bara mig!! För en stackars stadsbo som mig som inte gärna går i skogen själv och framför allt inte riktigt vet vart dom braiga svmpställena finns, är det här guld värt. Förra helgen var dessutom Eva, Jag och hunden Basse ute och letade reda på en hink taggsvamp....och för några helger sen var det Marie, Rebecca och jag som letade som galningar efter lite trattisar =)....Tack mina vänner för att ni jagar runt i skogen för mig så jag får frysen full med mumsigheter till vinterns grytor och såser =) Kram på er!



Inga kommentarer: