måndag 1 juni 2009

Äntligen.....

.....har jag fått ändan ur och skaffat mig en ny dator. Den gamla ville inte riktigt vara med häromdagen när jag försökte starta upp den, så då bar det iväg till elektronikbutiken för att införskaffa en ny fin laptop. Äntligen kommer jag att kunna ta med datorn ut på landet och surfa därifrån.......om......jag nu får igång det besvärliga mobila bredbandet förståss. Installerade ju ett sånt hoss lilla Mamma och Janne utan problem, så inte borde det väl vara nåt strul hos mig då......kan man ju tycka. Men är man född med otur så ska väl det oxå kunna skita sig rejält. Modemet är av en ny typ och Telia har tydligen haft problem med flera såna, så nu sitter jag och väntar på att dom ska ringa upp mig för att lösa det hela. Suck, fast tur man har det vanliga bredbandet kvar nu. Men lite retligt är det ju när man nu vill kunna ta med datorn när man åker till det andra hemmet :)

Vad har hänt annars för skoj i det Bergkvistska residenset......jo det blev ju lite födelsedagsfirande här, och då hade man ju många tankar på vilka man skulle bjuda och hur stort det skulle bli. Tänkte fram och tillbaka på om jag skulle ordna en större fest, men beslutade mig för att bara bjuda in dom närmast sörjande, dvs dom som brukar infinna sig här varje år för lite fölsefika :) Och så blev det....10 st var vi och jag fick den födelsedag jag önskat mig. Danne och jag var ute och åt lunch på dagen och sen blev det lite smörgåstårta framåt kvällningen.
Riktigt trevligt måste jag säga. Tack till alla som gjorde den dan och kvällen bra!
Dan efter stormade dom gamla Eka brudarna in här i lägenheten, och vi hade en riktigt trevlig kväll. Herregud, man hade sån träningsvärk i skrattmusklerna dan efter att man knappt kom ur sängen.....haha. Så tjejer, det här gör vi om snart igen va?

Veckan efter kom Danne och jag äntligen iväg på Speedway som vi planerat ett tag nu. Först tänkte vi att, nej ingen ide att fara iväg för det kommer ändå att börja regna snart, men matchen blev försenad och vädret var helt ok så vi drog iväg iaf :)....väl framme fick vi se en match som var jämn in i det sista, men som tur var segrade hemmalaget och vi fick valuta för slantarna. Får se hur vädret blir i morrn, och ifall man kan ta sig en tur dit ut för ännu en hemma match. Är ju trevligare att vara på plats än att sitta hemma i soffan och titta. På tv känns det ju som om det går såååå sakta, men inte ute på banan, där det rör på sig rejält :)

I lördags var det åter dax för det årliga traktor rallyt i Lista trakterna, där alla med veterantraktorer samlats för att åka en runda på småvägarna, för att sen komma tillbaka och äta den medhavda picknicken :) Synd att man inte har någon traktor, så man kunde vara med och åka, men det blir till att jobba hårt på det tills nästa rally går av stapeln. För att komma dit tog vi hojen, och det var premiärtur för mig. Har ju suttit bakpå förut, men inte på den här och inta bakom Danne heller för den delen. Tyvärr så har jag bara hjälmen kvar sen förut, men man får väl se sig om efter lite nya kläder i passande storlek. Har ju minskat en hel del i vikt, så dom gamla mc kläderna hade iaf inte passat nu :D

I går var vi nästan hela Biby gänget ute på en sväng med båtarna i det fina kvällsvädret. Alla packade ner lite fika och sen bar det av ut till sommarhemmet för att äta och bada lite. Stod ett tag och funderade på om isbjörnarna skulle lämna isflaken så man kunde hoppa i och ta sig ett dopp.....för det verkade ju vara sååå kallt i vattnet. Men efter lite övervägande hoppade jag iaf i, och det var riktigt skönt inne vid bryggan. Så nu är premiärdoppet oxå avklarat :)

Nehepp, nu har ni fått lite uppdatering och jag ska bege mig ut i köket för att se om det finns nåt att tugga på innan färden går till Biby, för en kvällspromenad innan kudden ska kramas igen :)
Ha det gott tills nästa gång som jag hoppas inte ska dröja allt för länge :)

Inga kommentarer: