tisdag 16 juni 2009

Stop!

I går när jag var ute och rastade Peggan så fick jag vara med om ett abrupt stop. Stod i en korsning där jag skulle svänga vänster och väntade på grönt. Jag hade två bilar framför och när signalen slog om så började dom sakta åka. Det kom några cyklister som skulle släppas fram så det gick verkligen i snigelfart som det brukar göra då. Hur som helst cyklisterna försvann och vi började rulla lite snabbare, när helt plötsligt den första bilen tvärstannar och vi bakom fick givetvis oxå ställa oss på hejdaren. Fattade först ingenting, men när jag tittade uppåt lite får jag se att det är rött!!....ja inte för oss utan för dom bilarna från höger som ska rakt fram i korsningen. Herregud! Damen i bilen hade helt enkelt stannat för rött fast hon inte behövde....ja jösses. Men han framför mig var blixtsnabb på tutan och den stackars damen for vidare, kanske liiite generad över det lilla misstaget :)

Inga kommentarer: