torsdag 25 juni 2009

Händelser

Herregud va lat jag vart som inte uppdaterat så ni stackars läsare får veta vad som händer i mitt liv. Fast kanske händer det inget intressant just nu, eller är det kanske bara jag som tycker så. Midsommar flöt bokstavligt på med en liten regnskur, men annars tycker jag att vi hade tur med vädret. Stången kläddes och vi dansade givetvis dom små rackarns grodorna i en fin ring. Svinet låg fint på grillen och blev riktigt god framåt kvällningen när vi samlades till ett långbord, alla grannar ute på landet :) Riktigt trevligt var det måste jag säga :)
På jobbet är det ett riktigt kaos just nu, med den stora flytten som håller på som bäst....suck. Vis kulle ju flytta allt på tre!! dagar men nu så är det väl en vecka som gått utan att allt är klart, suck igen. Alla har vi slitit som små djur med att packa för att flyttkillarna ska ha nåt att köra bort till dom nya lokalerna. Och stackars vi ska försöka få plats med allt på en så mycket mindre yta än den gamla. Det kommer säkert att bli bra i slutänden för allt brukar ju ordna sig till det bättre. Vi röjde en dag på övervåningen, och så varmt som det var den dagen åkte många förster upp för att få in iaf lite luft. När vi skulle försöka dra igen ett av fönstren gick det inte att stänga, jag fick den äran att försöka men inte lyckades jag heller. Nå in med en starkare som skulle få till det hela trodde vi....haha. Han tog i och försökte få igen handtaget, men nej det gick inte...utan när han skulle försöka igen och öppnade fönstret lite så ser vi hur yttersta rutan glider ur och rakt ner i asfalten under :s.....bara några ynka decimeter från bilen under. Hade han stält bilen bara lite närmare så hade rutan landat fint på motorhuven. Hoppas att han köpte en lott på vägen hem.


Midsommarfirarna på Biby

Foto Kim (men vems kameran var vet jag inte)

Inga kommentarer: