lördag 6 juni 2009

Polis

I går på eftermiddagen när jag var på väg hem från jobbet får jag vid Fröslundaskolan syn på polisen. Ja just det är ju 30 här och då är dom så klart ute med lasern för att få in lite slantar till semestern, men nej jag ser ingen laser. Däremot kliver en av poliserna ut i gatan och stoppar den mötande bilen, för att sen vända sig mot mig och även stoppa mig. Jag blir lite fundersam på vad han menar men saktar iaf in för att få se att han nu vinkar åt den andra bilen att svänga i korsningen och att han sen gör samma sak åt mig. Då trillar poletten ner att det ju är blåskontroll. Man är ju liksom van vid att dom tar in vid vägkanten och gör sånt och inte i större vägkorsningar precis. Jag ger polisen mitt körkort och han går runt och tittar på bilen. sen blåsning och han tar ännu ett varv runt bilen. Han tittar lite konstigt på mig och frågar....är det här din bil, och ja vad ska jag säga. Ja det är min bil.....sen tittar han på körkortet, på mig, på körkortet igen och en gång till på mig. Då kan jag inte hålla mig utan frågar vänligt om det inte är jag på bilden. Han skrattar då och säger att jo så klart det är du och sen får jag åka.

Inga kommentarer: