måndag 15 juni 2009

Sovmorgon med förhinder

I söndags skulle jag ha en riktigt lång sovmorgon var det tänkt. Kände mig ganska risig i lördags och eftersom Danne skulle upp och jobba så sa han till mig på "skarpen" att nu ligger du kvar och sover till jag kommer hem och äter frukost. Och ja jag kände mig inte riktigt i form så det lät verkligen bra...och då skulle ju frukosten vara serverad oxå då jag gick upp :) Men nu blir ju oftast inget riktigt som man tänkt sig, för den där morgonen vaknade jyckarna med ett ryck och gav ifrån sig ett skall så man nästan ramlade ur sängen i ren förskräckelse. Jaja, bara att traska upp och släppa ut dom små rackarna för att sen in och försöka sussa vidare, vilket inte var så lätt. Precis när vi skulle somna så kom det en jädra fågelskrälle och började picka utanför fönstret....haha. Herregud det lät som värsta hecke hackspett var där ute och bankade och trötta som vi var började vi skratta hysteriskt åt det. Aja somnade gjorde man ju så småningom för att vakna med ett ryck av ett fasligt muande. Lät väldigt nära så funderingen blev hur nära är dom egentligen.....men det behövde vi inte fundera särskillt länge på, för strax därefter ringde telefonen och stackars Danne fick ge sig ut för att mota in kossorna igen dit där dom hörde hemma. Klockan var då strax efter 6 och nu var det verklgien svårt att somna om. Lyckades väl efter en bra stund för att vakna igen när han kom tillbaka hem....och sen när det var dax att gå upp och äta frukost var man ju mer död än levande. Den som säger att det är såååå lugnt och skönt ute på landet skulle vart här den dan...haha. Ja jösses! :)

Inga kommentarer: