lördag 13 juni 2009

Brett band

Äntligen är det mobila bredbandet igång. Var ju nere hos Telia för att införskaffa det till den nya datorn som var på g och då skulle ju allt funka på en gång....ja så sa dom ju iaf. När ingen ringt upp mig på avtalad tid så surnade jag till och drog ner till butikenför att få svar på mina frågor, som dom givetvis inte kunde svara på...hmm. Jag skulle åka hem och hämta datorn för att dom skulle installerad det hela åt mig, men hur skulle det gå till när allt hänger sig så fort man ens närmar sig datorn med modemet? Och sen fick jag förslaget att jag kunde lämna datorn där och dom skulle fixa det dan efter, men nej det ville jag inte utan jag åkte hem för att försöka få tag på supporten igen. Och tänka sig, dom hade en lösning på problemet :) Jag fick nämligen frågan om vilken dator jag hade, och när svaret blev HP så sa dom att nej men det går ju inte att installera breddbandet på en HP från modemet, utan du får gå ut på hemsidan och hämta ner programmet!!...jaha ja då var det en hinla tur att jag hade det gamla bredbandet kvar då :) Tänk va bra om supporten hade ringt upp när dom skulle och att personalen på Teliabutiken hade den infon att ge mig på en gång.....nej varför skulle deom önskningarna slå innär man kan få sitta och vänta i veckor på att nåt ska fungera som det ska. Lagen om all jävlighet igen! Men nu så sitter jag här ute på landet och surfar loss i svindlande hastigheter....hehe eller inte. För inte går det fort här ute, men det hade jag inte räknat heller utan den härlösningen vart till för att jag skulle få ha kvar min gamla hederliga mailadress :)

Inga kommentarer: