torsdag 25 oktober 2012

Hemmapappa

I dag fick jag lite hjälp av pappan i familjen vilket var skönt då jag fortfarande hade feber. Misstänker halsfluss, för ser ut så när jag tittar ner i halsen. Är inte rädd för sjukvården och dom får gärna ta hur många blodprov dom vill och ge mig sprutor, men halsprovet vill jag inte göra. Fy fan på ren svenska. Vill ju kräkas så fort dom ens närmar sig med den där spaden som ska hålla ner tungan...urk. Man får kalla mig vad man vill men halsprovet är jag hysteriskt rädd för. Har ju hört att det finns bedövningsspray som man kan få, men vet inte om dom har det på vårdcentralen där jag går. Får kolla det om jag behöver göra testet. Sitter här och sväljer och tänker att men nu gör det ju inte så ont och febern har ju gått ner....så nej jag behöver inte åka in och få penicilin och inte heller göra provet. Får se hur det känns och ser ut i morgon.

Inga kommentarer: