tisdag 9 oktober 2012

Tröttare än tröttast

Ja så såg gårdagen ut här. Nellie somnade inte förrän runt halv elva kvällen innan och sov dåligt hela natten. Men med näsan full av snor så är det ju inte lätt. Hon vaknade dessutom tidigt och ville inte ha värst mycket välling trots att vi väntat ett tag så hon som vanligt fick morna sig. Leken efter det gick bra och hon brukar kunna roa sig på förmiddagarna. Trött var hon, men nån förmiddagslur ville den lilla damen inte ta, men efter några försök somnade hon iaf på soffan och sov sin 1,5 timme. Eftersom hon inte ätit så mycket frukost fick det bli en tidig lunch, men inte heller det dög åt den lilla damen. Det spottade och frästes och grinades om vart annat och spelade ingen roll vad jag försökte med, så fick bli lite välling till. Då vi skulle få besök på eftermiddagen var det ännu viktigare med eftermiddagssömnen, men inte heller den var lätt att få till och just som Nellie somnat så kom ett mess om att nu var dom på gång ut till oss, så blev bara ca 20min hon sov. Sen full fart igen. Då jag nu är tokförkyld fick det bli en kortare promenad i omgivningarna och precis när lillan somnat så kom pappa i traktorn och det får man ju bara inte missa. Middagen blev oxå en smärre katastrof då hon satte maten i halsen. Det har ju gått bra att äta maten jag lagar och mosat, men den på burk fastnade. Kan säga att jag blev så rädd, fast jag vet att både hon och jag sätter allt i halsen. Men det är ju en helt annan sak att sitta predvid. Så även denna gång lite välling. Vårt främmande åkte hemåt och då vägrade den lilla damen att vara själv på golvet. Vart jag än gick så hängde hon i mitt byxben....stackars lilla. Dessutom var hon supertrött redan vid kl 7 och somnar hon då så kan jag ju räkna med en vaken tjej vid tre på morgonen. Halv åtta gav jag upp och gav henne kvällsvällingen och sen fick hon ligga på soffan där hon somnade. Hennes Pappa var hemma så vi hjälptes åt att få henne i säng fort. På med babyvakten och igen med dörren. Där satt vi sen och undrade när nästa gråtattack skulle komma, men inget hände. Efter ett par timmar började det låta konstigt i babyvakten.....nej inte redan, men det var bara hundarna som tatt sig in i sovrummet. Vi gick och la oss och vd tretiden vakade jag och lillan sov fortfarande.....oj. När sen klockan ringde sov hon fortfarande.....ännu större oj :) Hela natten i sin säng, så antar att hon var väldigt trött efter en jobbig dag. Hoppas nu på att lilltjejen är en solstråle i dag :)

 

Inga kommentarer: