söndag 21 oktober 2012

Trivsel

Danne har vart ledig hela helgen och då har vi passat på att köra lite saker till huset. I dag fick även sängramen följa med så nu ligger vi på madrasserna och sover. Känns lite konstigt att jag packat ner massor och ändå är det minst lika mycket kvar. Herregud så det ser ut hemma och kan säga att det är en fröjd att komma till det tomma huset där inget är framplockat :) I lördags köpte jag sopsäckar och nu blir det storrensning. Allt som inte används ska bara bort. Har även en stor hög till Pingstkyran för är ju synd att slänga fina saker. När jag packade upp hittade jag saker som jag inte vill ha :) Det är ju heller inte så lätt att hinna med när det finns en liten tjej som far runt som en virvelvind och utforskar allt, men det får ta den tid det tar. Och tycker inte man kan begära att det ska gå fort nu med tanke på hur länge vi suttit här och vetat att vi ska flytta, men inte när. Men nu så vill vi verkligen dit omgående.

Ibland brukar jag tippa ihop en travrad, och i helgen var jag på god väg med en. Hade spikarna och några hästar till klara men på lördagen sa vi att.....nej vi struntar i det och åker till huset direkt istället. Våra kompisar skulle komma dit på en överraskningsfödelsedasfika :) När vi väl var där så var det så lång tid innan dom skulle komma, så vi åkte och handlade lite. När vi ändå var i stan så kunde vi ju ändå lämna in travet, och då jag inte var klar med min rad så fick Harry Boy hjälpa oss. Som vanligt lär det väl inte bli något, men spelar man inte så kan man ju inte vinna. På kvällen kom vi på att vi inte kollat raden så jag gick ut på nätet. Läste upp häst för häst och varje gång svarade Danne jag. Vi bara tittade på varandra. Sju rätt! Nä det måste vara fel så kollade en gång till, och det stämde. Då blev snacket....ja men säkert ingen utdelning, mutter mutter. Ar beredd på det, men kan säga att jag blev så glad när det visade sig att det var runt 3500:- som vi får hämta ut. Hurra!! :) Ok kanske inte så mycket pengar, men det blir nya däck till Dannes bil iallafall.

Vår lilla olyckskorp till hund har gjort illa sig igen. Dom var ute och jagade i fredags och denna gång slet han bort en av sporrarna och skadade den andra. Såg inte så farligt ut, men Danne ringde vår snälla veterinär i dag och frågade vad vi ska göra. Hon tyckte inte vi skulle vänta tills i morgon kväll utan han fick komma i dag istället. Hon var förbi här och tittade på Bamse, men då han inte tycker om att man håller på med hans tassar så blev det en tur till kliniken och lite lugnande. Klon togs bort och nu ligger en lite groggy hund i hallen med ena benet i bandage. Inge jakt på ett tag nu vilket är skönt för mig. Blir ju så orolig varje gång han är ute och springer, men det är ju hans liv och nåt han måste få göra. Nu är det ju dessutom bra att det inte blir nån skog då vi behöver pappa hemma för att bära möbler :)





Inga kommentarer: