måndag 15 oktober 2012

Rutiner....

.....är till för att följas....eller inte. Fler barn som jag vet är som klockor när det gäller mat och andra rutiner och ibland kan jag känna att jag oxå skulle vilja ha det så. Min lilla verkar ha ärvt pappas mage för hon kan vara utan mat hur länge som helst ibland. Vaknar hon vid sextaget så vill hon inte ha mat på en gång utan leker gärna ett tag, och där är hon lik mig. Ja inte att vi leker, utan att jag heller inte vill ha frukost på en gång. Lunch brukar bli vid 12 ungefär, men sover Nellie så vaknar hon inte och är hungrig. Så har hon inte fått mat innan hon somnar (är om vi inte är hemma på fm och hon somnar i bilen) så kan hon sova en till en och en halv timme. Känns lite väl långt mellan måltiderna, men vad gör man. Detta gör ju att det inte stämmer på kvällen med kvällsmat och välling. Det är vid dessa tillfällen jag önskar att hon var som mig och har en inbyggd mat och sovklocka. Hennes pappa kan vara utan mat hur länge som helst, men inte jag som blir darrig, grinig och får ont i huvudet. Nu när lillan dessutom vart förkyld så blir det ju lite si och så med maten. För är väl inte så kul att äta när halsen är sträv så har fått ge välling dom dagarna, men huvudsaken hon får i sig något. I natt vaknade den lilla damen vid halv tre och totalvägrade att somna om. Hon satt i vår säng och babblade, och babblade och var ju lite svårt att hålla sig för skratt fast man är så trött. Sötunge! Detta babblande resulterade i att jag stängde av klockan och vakade kvart i sju och såg att Danne oxå sov. Panik i kubik när han fick stressa till jobbet. Lillan sussade gott och vaknade inte förrän halv nio och trot eller ej, men vi lyckades få ihop mattiderna hela dagen. Sömnen däremot var inte den bästa så i kväll fick jag ta hand om en vilt skrikande övertrött tjej. Pust. I säng kom hon men halv tio är på tok för sent, så hoppas hon vaknar vid sextaget i morgon iallafall.

På eftermiddagen var vi ute på en liten prommis och mötte grannkatten. Han som inte brukar komma i närheten av vagnen klev nu ner med framtassara och gosade med Nellie. Jag var lite rädd för att hon skulle vara för hårdhänt, men hon klappade så försiktigt. Det tråkiga med katter är att dom kan hoppa ner i vagnen när hon sover och det vill jag inte.

Löv är fina att titta på

Fin kisse

Inga kommentarer: