lördag 9 augusti 2008

En till älskling

Då har han åkt hem för en här gången, min andra mörka älskling....Basse the dog :) Han kom hit i Fredags när Matte och Husse skulle iväg en sväng till en annan stad och ha lite kul som inte vovven kunde följa med på....vilket är bra för mig eftersom hunden kunde vara hemma hos mig :) Hade oxå en väldig tur med vädret så det blev långa torra skogspromenader med mycket tik doft :D. Trodde nästan att jag skulle få ta på flytvästen när hundtricket skulle utföras, men inte då. Solen sken och det var lagom varmt. Men hundtricket......mja inte gick det så bra för min del (undrar vad som gick fel) hunden däremot träffade på en ljuvlig lite flatcoat tik i skogen. En riktig sötnos som gärna hade fått följa med hem på ett ben eller två...hihi...om hunden hade fått välja:) Husse däremot....ja han hade fått vara kvar med den andra hunden i skogen :D...för jag tror inte matte hade släppt honom så lätt...haha. Dan efter Väldigt tidigt kom en pigg vovve uppskuttande i sängen för att borra runt lite och kolla om jag verkligen inte ville gå ut på en uppfriskande morgonpromenad...men njä...inte så sugen på sånt kl halv 5 på morgonen, utan han fick snällt hålla sig från tikarna några timmar till :) Nu har han som sagt åkt hem till Matte och Husse igen, och jag får se fram emot nästa gång han kommer och hälsar på. För visst är dom ena riktiga glädjespridare dom små liven :)



Basse

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra skrivet om dom fyrfota vännerna
//Eva

Birgitta sa...

Tackar! :)