söndag 3 augusti 2008

Mat,mat,mat...

När man äntligen har fått smak på det där med att vara semesterledig, så är det dax att gå tillbaka till jobbet. Suck å stön....why me? Ähh är väl iof inget fel på varesig jobbet eller kompisarna, men erkänn att det är skönt att vara ledig. Ha sina tider som passar en bäst. Sent i säng och sent ur den gör att jag många gånger funderat på varför jag inte jobbar natt. På natten kan jag vakna för minsta lilla knäpp, medans jag på dan sover som en liten gris vad som än händer runt omkring mig. Mycket märkligt....ju mer liv och rörelse ju bättre sover jag verkar det som. Men hur fort går dagarna när man är ledig och hur sakta går dom när man jobbar....ännu ett fenomen som man inte förstår sig riktigt på. Kanske är man felskapt i alla fall... :) Eller oxå är man kanske trots allt ett geni som har valt att skita i att lägga tid på att forska i såna simpla frågor :) Nej nu tillbaka till grytorna på spisen. Ännu en grej som man måste börja med nu när semestern är över. Matlagningen kan inte fortsätta att skötas av grillan......för nu är det dax att jobba på formen till nästa beach och skippa kebabbtallrikarna :) Så matlådorna ska fyllas upp med nyttigheter som visst kallas för grönsaker :)

Inga kommentarer: