söndag 24 augusti 2008

Äntligen.......

......är hösten här. Eller nä så är det väl kanske inte, fast känns lite så när man äntligen får ge sig ut i skogen och plocka lite lingon och svamp. För hur gott är det inte att få äta av sin egna hemkokta sura sylt :) jo för mig är det så mycket bättre än den man köper i affären. Fast så klart finns det ju dom som gillar den i affären oxå, och visst käka på ni. Och inte tänker jag skryta med att min sylt är god, utan jag är bara glad över att jag tycker om att plocka lingonen och kunna göra den själv :) Svampen då...ja inte fanns det så mycket på det stället för det hade ju givetvis vart nån där innan...men men vad gör väl det när man fick gå och strosa runt lite i den sköna lugna skogen :) Och jag kan ju åka till affären och köpa den på burk....kanske inte lika god men trots allt svamp:)




Kan han äta den här så borde jag oxå kunna det....eller?




Inga kommentarer: