torsdag 7 augusti 2008

Mörker

Vissa dar är bara livet i ett riktigt mörker som man inte tror man ska ta sig ur. Som tur är så händer det inte så ofta, men när det väl pågår så vet man ibl inte riktigt vart man ska ta vägen. Fast nu är det ju inte ett sånt mörker jag pratar om...alltså inte nån depresion eller liknande, utan Migrän. Usch när den sätter igång. Ja jag har väl en lindrig variant som bara visar sig några gånger per år och som börjar med ögonflimmer för att sen övergå i huvudvärk. Så för mig räcker det oftast med att peta i sig ett par tabletter och sen inta ryggläge i ett mörkt rum i några timmar. Så får välan vara glad för att det fungerar så bra. Andra har det ju jävligare har jag hört och läst. Fast börjar besvären när man är iväg på något så kan man ju kanske inte bara lägga sig ner och sova hur som helst. Som tur var kom det här igång på jobbet så jag kunde åka hem på en gång. Så nu dax att hoppa ner i lopplådan några timmar så man orkar med lite dans i kväll :) Håller tummarna på att det fungerar. Natti natti!

Inga kommentarer: