onsdag 20 augusti 2008

Ohyra

Morgonen började som vanligt med att man i dvala gör det man ska innan jobbet....Trött som 17 den tiden på morgonen...eller ska jag kanske säga natten. För varken min hjärna eller kropp har behagat att vakna till då :) Men upp kommer man och sen oxå iväg till jobbet. Det är då det händer. Jag får en nära döden upplevelse och ser ljuset i tunneln :s.....huvaligen, eller fy f.n.... Det hela börjar när jag sätter mig i bilen och tar på bältet för där på axeln sitter ett as till spindel....hjääääälp. En liten spindel skrattar många nu, men inte jag, för den var ju stor som en minigris och morrade likt en värsta pitbull...... Tror oxå att den ställde sig på dom bakersta benen samtidigt för att verka ännu mer skräckinjagande :) Borstar snabbt bort odjuret och far ut ur bilen för att skaka av jackan ifall den sitter kvar där. Men ingen spindel i sikte.....usch, alltså måste den vara kvar i bilen och hur ska jag göra då? Låsa bilen och gå in till den varma sängen lockar väldigt mycket just då :) och sen inte röra bilen på några år så att spindeljäveln dör av svält därinne :)) Eller helt enkelt sätta sig i sätet, starta och åka därifrån som om inget har hänt...hmm. Men då på tröskleln står det blodtörstiga odjuret och all kraft kommer tillbaka till mig på en gång :D.....jag lyfter foten och sätter en 37:a rakt över ryggen och han avlider direkt av skadorna (RIP) Tack och lov, fast så klart synd om spindeln som säkert bara ville följa med på en liten åktur i min lilla bil :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte visste jag att jag har en sån blodtörstig mördare till vän.
Men jag är inte bättre själv. Håller inte längre räkningen på alla getingar som farit till de sälla jaktmarkerna den här sommaren.
Det bor nog en liten mördare i oss alla.

Kram min vän från din tokiga vän Marie

Birgitta sa...

Moahahaha.....hehe, ja en liiiten mördare bor det nog allt här. Haha, nej då så är det inte, jag slår bara i självförsvar, och jag lovar det var en STOR spindel.... :-D Och getingarna har jag sett bildbevis på så jag tror dig ;)