onsdag 26 november 2008

Aj som 17

I måndags var jag äntligen och gympade för första gången på länge. Pust va jobbig när man inte rört sig på så länge. Men lika bra att komma igång nån gång, för annars lär man väl bli sittande i den bekväma soffan alldeles för länge. Dan efter var det oxå gympa, men hade jag gått på den så hade det säkert blivit soffan för att vila bort träningsvärken =) så bestämde mig för att gå en promenad ist. Målet den här gången var en av våra lokala tidningar som skulle få förmånen att få mig som prenumerant i några månader. På väg hem började det göra ont på hälen.....skit oxå, skavsår när jag inte hade med bilen. Men men bara till att traska hem och hålla tummarna för att det inte är så allvarligt, för jag har ju gått i dom här stövlarna så många gånger förr utan att det har gjort ont. Kom efter mycket om och men hem för att äntligen få ta av skorna och titta på bedrövelsen. Huvaligen.....strumpan hade glidit ner och lagt sig dubbel, och gjort en blodfläck som var stor som en enkrona :s Det var nog straffet för att jag inte tog på mig bekväma sportstrumpor...hmm. Så i kväll blir det soffan för att vila skavsåret.....suck, det var ju gympa i kväll oxå....men hur skönt är det att skutta omkring med ett stort sår på hälen, inte så kul =(....aja det läker väl ihop så smångingom, för det brukar ju normalt göra det =)

Inga kommentarer: