måndag 24 november 2008

Tävling

På måndagar i våran lokala radio, (P4 Sörmland) har dom en tävling som heter påsen. För att förklara på ett enkelt sätt, så har programledaren en påse (fejkad) som han lägger ner en sak i, och sen ger han en ledtråd så man kan börja gissa vad som är däri. Man får tre chanser på sig att antingen ställa frågor som ska kunna besvaras med ja eller nej, eller gissa vad det är. I dag ringde många och försökte svara på vad som är tekniskt, varmt och vått.....kan säga att det var väldigt många gissningar....som alla var fel. Men det är väldigt kul att höra hur folk klurar på vad som är i den rackarns påsen...hihi. Allt kan dom komma på. Lyssnare: kan man ha det i badrummet? Programledaren: Nej det kan man inte.....Lyssnaren: kan man ha den i poolen? Programledaren: Nej det kan man inte....Lyssnaren: ok då måste det ju helt klart vara en badtermometer!!! Programledaren: Nej det är ju tyvärr inte det....men det var väldigt bra gissat...haha.
Nej det där var kanske att övedriva, men det är ibland väldigt konstiga gissningar som kommer fram =) och jag kan intyga att det är supersvårt att komma på vad det kan vara, och ännu svårare att komma fram på telefon om man nu skulle vilja gissa. Fast i dag kom jag på svaret ganska snart, men tänkte att det går ju ändå inte att komma fram och nån annan kan säkert svaret redan. Tiden gick och folk gissade på en det ena än det andra, och då fick jag för mig att lyfta luren och testa min lycka, och kan man tänka jag kom fram :s...huvaligen, fast har man gett sig in i leken så är det ju bara att babbla på i direktsändning. Blev sista samtalet och la fram svaret som var helt rätt.....hurra!! Det trodde jag väl aldrig, jag som aldrig vinner nåt =) Men nu så kammade jag hem vinsten.....som var??....jo en usb kopp värmare....haha....en sån som varje hushåll borde ha. Herrejösses vad dom kommer på nuförtiden. Men varför inte testa skapelsen....alltid kan man ju värma nåt på den....typ kaffe eller the.....eller varför inte ställa dit en ravioliburk...haha. Då slipper man ju iaf disken efteråt...haha. Nej nu vet jag vad som ska värmas. Glöggen givetvis!! nu så här i juletider.


Inga kommentarer: