onsdag 5 november 2008

Spöken :s

Det har hänt flera gånger att video/ dvd:n i sovrummet levt sitt egna lilla liv därinne :s Helt plötsligt har den fått för sig att den minsan ska starta upp och slänga ut bandet....huvaligen...inte kul sent på kvällen när man i godanro sitter i soffan i andra rummet och tittar på tv. Man tassar ut för att se om det verkligen inte är någon där som startat upp det lilla skrället...men nä, varenda gång tomt. Samma sak hände när jag var lägenhetsvakt åt mina förra grannar. Dom hade åkt på semester och bad mig vattna blommorna och lägga in posten, och dom första dagarna var det lugnt som i graven därinne. Sen en kväll när jag kom hem och skulle lägga in posten så hör jag att deras tv är igång.....vad gör man då?....går in lite kaxigt och viftar med den ihoprullade tidningen åt den som sitter där, väser fram ett tyst liiiitet vill du vara så snäll och lämna lägeheten.....nä knappast....haha. Nej jag började med att ropa hallå, men inget svar. Då blir man ju lite fundersam på vad som försigår därinne. För det fanns ju ingen där, men tv:n stod som sagt på :s Skumt värre. När grannarna kom hem så berättade jag det här för dom och dom bara ruskade på skallen och såg lika fundesamma ut som jag....tills hon en dag kom och berättade för mig att när hon kom hem så stod tv:n på därinne. Moahahaha......Strax därefter så hörde jag på radion om några som vart med om samma sak och då blev förklaringen att fjärrkontroller kan skicka signaler genom väggen, så det troliga är att jag startat deras boxer som i sin tur startade tv:n.....Och hur var det med min egen video / dvd som oxå går igång hur som helst? Jo härom kvällen så tryckte jag på mata ut knappen på min andra dvd, och samtidigt hoppar kasetten ur den som är i sovrummet. Då gick det upp ett ljus i min lilla skalle, så jag var tvungen att prova kontrollen därinne oxå.....och se på f-n, den funkade fast det inte ens är samma märke på apparaterna :D Så vad ska man köpa dyra multikontroller fär när alla apparater verkar funka med dom man har. Samma innehåll i apparaterna, bara olika skal...och väldigt olika pris!

Inga kommentarer: