lördag 15 november 2008

Har inte vart här på ett tag nu på grund av att jag inte kunnat sitta ner ordentlig. Som jag skrivit om i ett tidigare inlägg, så gjorde jag ju illa ryggen när jag på egen hand skulle byta däck på bilen....och i måndags var jag äntligen hos min kiropraktor Robert, för att sen sjukskriva mig och sen gå raka vägen hem till soffan. Det enda som funkade var att gå promenader eller att ligga i soffan....så det är väl såna saker jag ängnat några veckor åt. Inte ens att dansa fungerade riktigt.....utan det blev mest att hålla sig still....men gud så svårt då, för man är ju van att vara i farten menst hela tiden med gympa och dans. Men ibl måste man helt enkelt hålla sig på mattan och inte göra så mycket. Fast håll med om att det är svårt att vara hemma från jobbet och inte vara sjuk. På onsdagen gav jag upp och traskade inväg till jobbet igen, men tog ut komp några timmar på eftermiddagarna för att traska runt på långa promenader, som är det enda som verkar hjälpa nu. Gud va gnällig och negativ jag verkar vara nu då....men nån gång måste man få tycka lite synd om sig själv oxå. Men för att vara lite positiv så känns det mycket bättre nu när jag sitter hemma i Eva och Theos vardagsrum med Theos fina dator i knät.....hehe....undrar om jag kan smyga ut den i kväll utan att han märker nåt *ler* Kom hit på em för att gå en fotorunda i det blåsiga men soliga vädret. Och det blev några spännande föremål att fota, tyvärr så har jag inte så bra objektiv att det gick att fota vildsvinet som sprang i skogskanten i full fart för att komma undan jägarna som härjar här runt om i skogarna. Det svinet var faktiskt det första i vilt tillstånd jag sett =).....så nu får jag spara varenda krona till ett bättre objektiv. Ska kolla vad som finns i morrn när jag åker till Stockholm på fotomässan. Kanske får man lite tips på hur man kan förbättra sin dåliga nybörjarfotografering.....haha. Nej nu ska jag väl lägga ifrån mig den här trevliga bärbara datorn och vara lite social mot värdfolket.

Inga kommentarer: