lördag 1 november 2008

Mycket..........

..........har hänt sen sist. I torsdags åkte jag med Frida till stockholm för en riktig egodag. Vi kom dit vid tolvsnåret och gick dom få metrarna till Mc Donalds för en lunch, för att sen släpa våra tunga väskor runt på stan tills det var dax för oss att inta fotostudion. Anledningen till att vi for till huvudstaden var att vi skulle bli fotade =)....ja inte för någe speciellt utan bara för att det skulle vara kul att få göra det och få lite fina bilder. Så när vi kom dit var det bara att byta om och sen gå till sminket för att få en fin makeup. Sen in till fotografen och få stå framför kameran. Kul men svårt....för vad gör man framför en kamera egentligen. Herregud det är ju skitsvårt att stå där och se bra ut...ja menar blir man fotad av någon kompis på kanske en fest så funkar det ju att vara framför kamerna. Men nu skulle det ju bli bra foton oxå. Men så duktig som fotagrafen var så kändes det ganska snart helt ok att stå där. Så nu har man väldigt många fina bilder på sig själv ( ego som man är ). Kan säga att det här var värt varenda krona, att för en dag få känna sig riktigt fin och stå där! =) Min egodag!
Så på lördagen ( i dag )var det dax för lilla Peggan att få på sina vinterdäck.....och eftersom jag inte har nåt garage så får jag snällt anpassa mig efter vädret när jag ska byta. Är ju liksom inte så kul att stå där ute i regn och snålblåst, men i dag var det riktigt fint....så bara att passa på. Det gick riktigt bra i några minuter tills jag fått bort första däcket......då small det till i ryggen och nu sitter jag här och kan knappt röra mig. Fy fan. Skulle behöva en tunna alvedon och morfin intravenöst nu.....ajajaj. Testade att gå en promenad, och så länge jag gick så var det ganska bra....men givetvis var det halt och jag halkade, så nu känns det än värre. Suck. Hade oxå planer på att åka en sväng ut till Sundbyholms travet och titta lite på kusarna och deras kuskar, men kom bara till mammas soffa för att få se det hela på tv. Ska verkligen bli spännande å se om jag kommer ur sängen i morrn.
Aja, det är bara att gilla läget och ringa kiropraktorn på måndag för att få bli knådad igen.
Och travet då!...hur gick det med den saken? Jo jag fick ju 7 rätt......och hela 149:- i plånboken...haha....en riktig storvinst, men med tanke på att jag spelade för 50:- så vart det ju iaf vinst =).....och kommer jag ur sängeni morrn så får jag väl ta en promenad och hämta ut storkovan =)






Inga kommentarer: