lördag 13 december 2008

I morse åkte jag förbi macken så Peggan skulle få lite drickbart till jul. Bensinen kostar ju bara 9:80:- nu, så bäst att passa på. När jag svänger in så kommer jag ju givetvis på att tanklocks låset nog har frysit ihop.....suck. (Är så trist att inte ha någon lucka för det.) Men nu hade jag iaf tur, för låsoljan låg kvar i bilen efter senaste tvätten. Nu bara in med kortet och slå koden för att sen börja tanka. Och allt flyter på bra tills pumpen börjar sakka...hmm...tittar på hur mycket som har gått i, men nej det ska ju i massor av litrar till. Men vad är det nu för fel då? fattar inget när jag står där, för ingen annan tankar ju från samma pump och då borde den gå fortare. Men så när det når 200:- så slår eländet ifrån. Why me? En take som slog mig är att man kanske inte får tanke för mer nu när bensinen är så billig...kan det verkligen vara så??. Verkar ju isf mysko. Jag sticker iaf in kortet en gång till...eller två gånger, för man får ju ut kvittot på nästa försök, och då får jag fortsätta tanka....fast svar på om det bara går att tanka för 200:- fick jag inte eftersom det inte gick i så mycket bensin på andra försöket. Så om någon annan försökt tanka på Jet och råkat ut för samma sak så vill jag gärna veta det.

Inga kommentarer: