måndag 22 december 2008

Tomtenatta

I kväll var jag på tomtenatta tillsammans med Marie =) Riktigt trevligt att strosa omkring i affärer för att se om man kan göra nåt fynd till jul. Trots att det är mycket folk ute på stan en sån här kväll, så är det iaf trevligare att gå nu än på dagen. Det serveras oftast glögg och annat tilltugg, och en å annan kör sjunger oxå julvisor. Lite synd bara att det inte är snö ute för den ultimata julstämmningen. Men men man kan ju inte få allt. Den här kvällen hade jag oxå en väldig tur när det gällde shoppingen. Inne på HM hittade jag en förpackning tights, och det var precis såna som jag velat ha. Förpackningen var trasig, men det spelar ju ingen roll när innehållet är helt. Väl framme vid kassan så frågar jag om det är två lika storlek, för man vet ju inte om det är nåt utbytt när förpackningen ser ut så där. Kassörskan försäkrar mig om att det är samma storlek, men hon gillar inte att det är så trasigt runtom och drar därför av 25:- på priset. Man tackar =) Inte för att det spelade någon roll att inte den var hel....fast säger ju inte nej till billigare pris heller. På Lindex hittade jag en kofta som föll mig helt i smaken. Den var dessutom i bommul/akryl som inte kliar det minsta. Allt verkar ju annars ha ull i sig nuförtiden. Koftan kostade 249:- vilket jag kände var överkomligt trots att det är jul och pengarna ska räcka till mycket. Så ställer mig i kö och väntar på min tur, och när jag äntligen kommer fram så säger kassörskan....det blir 124,50.....jaha...men vänta nu det är ju lite billigt. Fast jag säger inget utan betalar och går iväg till Marie som väntar längre bort. Vi kliar oss i huvudet ett tag och studerar kvittot som har en rabatt på 50%....hmm. Varför? Är det nån extra rabatt som vi missat måntro...och jo ...haha när vi kommer ut ur butiken så står det en stor skylt där att det är 50% rabatt på valfritt plagg. Herregud, den skylten missade vi på vägen in. Men det första man blir blind på är ju ögonen.

Inga kommentarer: