tisdag 23 december 2008

Samtal

I slutet av november ringde min mobil, och ja det är väl kanske inget konstigt med det. Den brukar ju ringa med jämna mellanrum av nån trevlig som vill prata just med mig. Men att den ringer när jag är på jobbet är lite märkligare, och jag hörde dessutom inte den. Det kan vara lite bullrigt ibl och jag vill inte ha den på högsta volym för då gör man ju i byxorna om den ringer när det är tyst omkring :s....När jag såg numret som ringt upp blev jag lite fundersam....hmm inte vet jag nån med ett så konstigt nummer. +88213213608 är ju inte så vanligt precis, och på eniro fanns det ju givetvis inte med. Jag tänkte inte mer på det, förrän jag av nån märklig anledning gick in på Eskilstuna Kurirens hemsida för att leta efter nåt helt annat. Och där stod det att fler hade ringts upp av ett liknande nummer, och att man absolut inte skulle ringa upp för då kunde det bli en dyr historia. Vilken tur då att jag reagerade direkt med att det här kan inte vara rätt. Så i kväll när jag var en sväng hem till Mamma och Janne fick jag se i Aftonbladet att det varnades för såna nummer igen, och numret som ringt upp mig fanns med.....huvaligen :s Man ska tydligen inte ens svara när det ringer, för då kan det kosta över 100:- per minut. Fy fan...det vill man ju inte råka ut för. Det ringer dessutom upp mitt i natten ibl och bara en till två signaler, och då blir ju folk fundersamma på vem det kan vara och ringer tillbaka....usch. Så om det numret eller nåt liknande kommer upp på displayen.....svara INTE då!!

Inga kommentarer: