måndag 22 december 2008

Morgonrunda

I morse satt jag och slöade lite framför tvn med dagstidningen i knät. En riktigt lat morgon med andra ord. Men det är ju första dan på jul ledigheten, så det kan man väl vara värd =) Det enda som ska göras i dag är att lämna bilen på tvätt och ta en runda ner till stan och tomtenatta med Marie. Då när jag som bäst sitter där får jag se ljuset utanför fönstret....herregud va vackert. Det måste bara fotas på en gång. Sagt och gjort. Jag flyger upp ur soffan, klär på mig och greppar kameran på väg ut. Åker ner och slänger in bilen till tvätt killarna för att sen bege mig ut på min runda. Men....kommer inte så långt, för givetvis tar batteriet i kameran slut....suck. Och inte har jag nån annan än mig själv att skylla på heller, för jag visste i går kväll att det började bli dåligt med kräm i det. Och inte har jag heller fått ändan ur att investera i ett nytt heller, för man kan ju ta en herrans massa kort med det utan att det tar slut. Så varför skaffa ett till....för det lilla jag fotar. Men nu vet jag bättre, för man vill ju ut på en gång när vädret blir så här fint. Aja jag har lärt mig av misstaget och ska investera några slantar i ett till när jag ska till stan i kväll =) Det är värt varenda krona. Fick iaf med det jag ville i fotoväg i morse, och lite av resultatet lägger jag in här. Resten finns på http://birans.bilddagboken.se/p/main.html



Inga kommentarer: