måndag 1 december 2008

Advent.....

....med en liten försening. Hade planerat det hela riktigt noga för att få tända det första ljuset i staken på söndagen. Men allt sket sig i starten...haha. Började med att jag inte hade ork att gå upp på vinden i lördags kväll när jag kom hem från dansen i Kolsva. Var ju lite sent, och sen står ju givetvis julsakerna längst in i förrådet :( ...som alltid. Och den stackars grannen som bor under mitt förråd ville nog inte ha en elefant på sitt huvud sent en lördagskväll. Aja....advent var ju på söndagen så visst skulle jag få tänt mitt ljus. Planerade att gå upp tidigt och infinna mig på Ikea direkt när dom öppnade (är ju löningshelg där) för då skulle jag ju hinna med att städa och pynta på eftermiddagen :) Men vad händer...jo jag försover mig....herregud sova länge en söndag, det är ju nästan kriminellt...haha. Alla andra helger har jag minsan vaknat i ottan och inte kunnat somna om, men nu när jag skulle iväg och hade häcken full hela dan , ja då vaknar jag minsan halv tio. Suck. Aja, iväg kom jag och hem oxå typ tre timmar försenad. Och då skulle det ju bli en ännu mer försenad lunch....och efter det ville jag ju montera tavlorna i ramarna.....och efter det så var det dax att dra iväg till dansen.....och sen hem och äta en sen middag..... Och julsakerna med det tända ljuset??....nä har inte packat upp staken än :( men i morgon kväll ska den bannemig på plats.....tror jag :D


Snart är det jul!!

Så här fina blev tavlorna :)

Inga kommentarer: