fredag 26 december 2008

Ren ruta

På väg hem från julfirandet tog givetvis spolarvätskan i bilen slut, men inget att göra åt förrän man kommer hem och kan blanda ihop en ny grogg åt lillbilen. Sagt och gjort, jag blandade en dunk på en gång och ställde den på dörrmattan. Lika bra att få det gjort, för annars glömmer man ju bara och sitter sen i bilen och svär för det skitiga rutan och att man behövde uppsöka en mack för att köpa det som man har hemma. Dan efter skulle jag ta med bilen på en tur hem till Marie och hennes familj för lite fika, och vad passar inte bättre än att fylla upp behållaren med lite spolarvätska. Jodå jag klär på mig, tar nycklarna från kroken kliver ÖVER dunken och går ut......Jävla pucko....haha. Ställde ju den PÅ dörrmattan för att jag skulle komma ihåg att ta med den ut nästa gång. Hur är man funtad egentligen som kliver över och går ut.....ja jösses. Och inte märkar jag nåt heller förrän jag är en bra bit på väg och måste tvätta av rutan. Suck. Så i dag ska jag lägga nycklarna på dunken för att vara säker på att jag får med den ut nästa gång....haha.

Inga kommentarer: