lördag 20 december 2008

Vaknade vid halv 5 i morse utav att det var ett herrans liv utanför. Däckskrik, rusande motorer och en smäll som sa att nån körde in i något. Yrvaken som jag var gluttade jag genom persiennen och fick se att det lyste blått av polislampor, och då blev ju tanke att det hade skett en olycka på gatan nedanför mig. Men oljudet fortsatte....för där runt hörnet kom en polisbil farande på två jul och svänger in på min lilla gata för att sen dundra vidare. Jösses, här hamnade man visst mitt i ett drama så tidigt i ottan. Och hur lätt var det att somna om efter det här brutala uppvaknandet?...nej inte någe vidare så efter att ha snurrat runt i sängen ett bra tag tog nyfikenheten över och jag satte mig här. Tänkte att nån av lokaltidningarna måste väl ha fått med jakten. Och på Kurrens sida stod att läsa att dom jagade några som hade gjort inbrott i en butik vid den tiden. Bilen hade tydligen påträffats, men inte tjuvarna. Kan inte säga om dom här uppgifterna stämmer för den affären som hade haft inbrott vid den tiden....hade tydligen det sent på fredagskvällen. Så var det samma rånare dom jagade, eller om det här var något helt annat....ja det får jag nog återkomma lite senare om.

Inga kommentarer: