lördag 17 januari 2009

"Fisketur"

I morse tänkte jag att jag skulle få med lite av den fina soluppgången....eller iaf lite andra fina bilder. Solen var ju lite svår att få med för jag var på tok för långt ner bakom träden. Skulle behövt klättra upp på berget vid Medbacken (tror den heter så) för att få bra bilder, men det orkade jag inte. Så det blev en tur till Rosenfors och sen till Skjulsta. Traskade runt lite och när jag sen i Skjulsta tog mig ut på en av bryggorna får jag se nåt i trädet som liknar en död and. Huvaligen, hur har den hamnat där....eller sover den kanske. Men nej inte kan den väl ligga på en gren och sova, medans alla andra guppar omkring i vattnet.....hmm. Aja jag går iaf närmare och får till min förskräckelse se sveriges svar på krokodil hänga där. Eller iaf skallen från en sån, för någon har vart så trevlig att den trätt upp ett gäddhuvud på en gren :s Usch kolla in tänderna på den besten :s



Fick med lite av solen i den flygande kråkan

Inga kommentarer: