söndag 18 januari 2009

Promenix

I morse när jag var på en morgonpromenad så passerade jag några busshållplatser som hade fått sina kurer sönderslagna. Vid den ena låg glaset som bara blir till splitter utspritt över gång och cykelbanan. Ok det sprids ju och det har blåst ganska mycket, men att det skulle spridas ca 50 meter och att det skulle se ut som om någon har sandat med glaset verkar ju lite konstigt, för vid den andra hållplatsen såg det inte alls ut så. Där låg glaset nedanför kuren. Tycker synd om alla cyklister som får däcken sönderskurna...men värre är det ju för dom stackars hundarna som ska trampa med sina tassar där.
Lite längre fram så stötte jag på ett av naturens fenomen. Jag är ju en sån som går och tittar på allt utom människor (sorry om jag inte hälsar ibl) för att hitta nåt bra att fota. Och den här gången inne på en tomt såg jag ett järnrör som var rakt igenom en stubbe. Blev lite fundersam på om röret fanns där när trädet bestämde sig för att börja växa, eller om någon helt enkelt har slagit dit röret senare. För att få reda på det så får man nog haffa dom som bor i huset så dom får förklara. Men det såg iaf lite kul ut med röret där.






2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vilken kul blogg du har och jättefina bilder dessutom.

Ha det
Kram
Ann-Sofie

Birgitta sa...

Hej Ann-Sofie. Kul att du tittar in här och att du gillar det jag publicerar :)
Ha det du oxå
Kram