måndag 5 januari 2009

Våtmark

Efter frukost i morse begav jag mig iväg på en fotorunda.....ovanligt va?.....ja jag kan ju inte låta bli att åka ut och fota loss nu när vi äntligen har snö, sol och kallt, så den här förmiddagen rattade jag peggan mot Ekeby Vårmark. Ett riktigt fint område med många fåglar.....ja iaf på sommaren när hela våtmarken är öppen. Nu ligger dom stora "sjöarna" under is och det är bara i kanalerna där vattnet cirkulerar som det finns lite fåglar. Men själva landskapet där är ju så vackert nu när det är snö....och sen finns det torn som man kan gå upp i för att få bra utsikt över hela området. Kommer verkligen åka dit i sommar för att få se lite mer djurliv :) och kanske in sväng till i morrn om det blir fint väder. Då blir det till att klä sig ordentligt och utforska hela området. På eftermiddagen fick jag för mig att jag skulle ta en sväng till Skjulsta för att se om strömstararna var framme. Missade dom senast när jag var där så tänkte ge dom små fårlarna en chans till.....och nu var dom minsan framme, flera styckern till och med :) äntligen. Fast det var lite svårt att få några bra bilder på en liten fågel på långt håll. Ja jag har ju nytt objektiv, men kan ju iaf inte ta hur långt som helst. Men men jag fick iaf några bilder som var skapliga och man ser ju att det är den fågeln så :) Men vilket ljus det var på eftermiddagen när solen var på väg ner. Helt otroligt...herregud jag gick runt där och bara log för mig själv. Haha tur att ingen såg mig för det var inte så många människor i farten då. Men har man en hobby somman blir glad av då är det bara att hålla på med den :) Några bilder här och resten på bilddagboken....se länk till höger.






En av svanarna vid våtmarken



Vackert ljus i Skjulsta (Läsarbilden i Eskilstuna Kuriren 090107)


Strömstare

Inga kommentarer: