lördag 3 januari 2009

Nya året.

Har inte hänt så mycket i det Bergkvistska residenset på senaste tiden.....men kan ju skriva ner lite iaf :) Nyårsaftonen började hemma hos mig med att Eva och Theo anlände med en herrans massa packning och en vovve. Vi skulle hem till Evas mamma och äta lite god mat och sen ner till stan en sväng för att kika lite på fyrverkerierna....och när dom ändå var i stan så passade dom på att natta över i mitt lilla krypin. Tyvärr så har jag ju gjort mig av med den stora madrassen när jag sålde min gamla säng så nu har jag ju bara en extrasäng på lager, men det löstes med att dom helt sonika tog med sig en madrass. Skönt att det gick att lösa på det sättet. Theo fick oxå äran att tömma min stackars dator för att sen installera om allt igen. Och medans vi firade nyår så stod den stackars burken och uppdaterade allt som hänt sen jag köpte mitt Xp.....herregud va mycket som ska vara det senaste. Det händer ju liiiite på några år så det som var nytt i datorn innan den dog, ja det var ju gammalt när den uppstod igen. Theo stackarn fick jobba på bra, men han fick iaf igång härket igen, och det är jag honom evigt tacksam för. Hur skulle jag klara mig utan honom när det gäller datakunskaper. Än en gång ett stort tack för ditt jobb under nyårshelgen. Nu ska det bara in lite mer minne i den gamla skorven så att den kanske behagar jobba lite fortare än i dag :) Men jag är iaf inne på att köpa mig en ny fin laptop den dan jag råkar ha lite slantar över. Fast just nu när den här inte har nåt sparat i sin lilla hårddisk är den ju rena raketen.....herregud jag kan tom redigera mina bilder utan att den kräks och är nära på att brinna upp...haha. Ni får lite smakprov på det senaste i bildväg och resten på http://birans.bilddagboken.se/p/main.html Nu ska jag ta en sväng i till sängen för att försöka sova lite. Min stackars mage har bråkat sen i natt och är fortfarande inte på samma våglängd som mig efter en liter blåbärs soppa :( så får lägga mig ner och försöka att varken hosta eller nysa för att få en lugn natt...haha.



Inga kommentarer: