lördag 21 mars 2009

Fågelskådare

Var en sväng till Hedlandet för att se om det fanns några fina fåglar att fota i dag. När jag parkerade bilen får jag se att det står enman på bron med kikaren ihögsta hugg, och spanar på fåglar. Jag går fram och börjar prata med honom, och inser ganska snabbt att han har jag träffat förut. Kan ju inte stå och fundera hur länge som helst, så jag säger...att...du jag tycker att jag känner igen dig. Vad heter du. Han svarar och ja....jag har träffat honom förut. Där ute på bron står min ( nu ska ni få en rörig släkthistoria ) fördetta svärmors, systers, föredetta man :) Snacka om att världen inte är stor. Har ju inte sett honom på flera år, och helt plötsligt står han ute på en bro i ödemarken. Och det var ju väldigt bra, för han är med i ornitoligiska föreningen och visade mig så många fåglar i dag :) Skarvar, hägrar, gäss, svanar, tranor och en....havsörn!!. Ja jag fick se en havsörn, iof på väldigt långt håll, men den var där :) Och nu vet jag ju vart dom håller till, så bara att åka dit med kikaren och kameran för att se om dom är hemma.




Hägrarna och Skarvarna samsas om samma stenar


Lite skranglig kanske :)



Inga kommentarer: