söndag 29 mars 2009

Objektiv

Äntligen har jag fått ändan ur och lämnat in objektivet på lagning. Det har ju krånglat till och från ända sedan jag köpte det, men jag har ju helt tiden trott att...ja det är ju kallt ute så det är ju klart att det inte vill fokusera. Men nu funkar det ju inte ens innomhus, och trots att det stundom har vart riktigt kallt i min lägenhet så ska det ju för jösse namn funka där. Det är ju iaf inte minusgrader inne även om det ibland känns så....brr. Sitter nu och hoppas på gråväder tills objektivet kommer tillbaka, för gud va det skulle vara svårt med sol när man vet att man inte kan ta dom bilderna man vill. Ok originalobjektivet finns ju kvar, men det räcker ju inte så långt, men till närbilder är det ju aldeles utmärkt....så får gå nära nu et tag framöver. Tur det finns bilder så det räcker ett lång tid framöver i datorn, så utan redigerings och publiceringsarbete lär jag inte bli :)



Väderkvarnen i Julita

Hjälmaresund

Inga kommentarer: