söndag 15 mars 2009

Helg

Vilken helg det har vart. Ja lördagen kanske inte var så fin vädermässigt, men vad gör väl det när hunden Basse kom på besök. En hund måte ju ut på toaletten vilket väder det än är så då är det bara att traska på. Och spela roll ifall man nu råkar bli lite blöt om fötterna, när det finns handduk att torka sig på. Vi hade en mysig hemmakväll med ostbågar och tuggben plus lite melodifestival på tv. Satt där och var livrädd att Uggla skulle vinna allt, men segern gick ju istället till opera Malena...pust. Ja inte för att jag tycker illa om Uggla, men hennes låt var ju inte den vackraste. Snälla, snälla, snälla, snälla....nej den föll mig inte alls i smaken. Men det verkar ju iaf som om många tyckte om den, med tanke på alla röster hon fick. Och vem vet hur det hade gått i finalen, hon kanske rent utav hade sopat banan med alla andra tävlanden:) I morse var det en hungrig hund som stirrade på mig vid halv nio....stackaren, jag som inte brukar sova så länge låg och grisade just när han var här :) Men det gick bra det oxå för hunden fick sin mat och sen en efterlängtad långpromenad vid Eskilstuna golfbana :) Jag klädde givetvis på mig som vanligt, men va varmt det var i morgonsolen....ojojoj. Jag gillar ju naturen och att ströva omkring i skogen....men inte ensam. Förstår inte varför, men känslan av att vara ensam i skogen är inte bra. Det är ju inget farligt där, så borde inte känna som jag gör....men men alla är ju olika och jag är sån. Nu i dag när vovven var med så känndes det riktigt bra att ströva omkring där, så kanske borde jag oxå äga en hund.
När doggen hade åkt hem till matte och husse så tog jag med kameran och for en sväng till våran våtmark. Solen sken och sjöarna låg spegelblanka med en massa simmande fåglar. Verkligen vackert att bara ströva omkring där och njuta. Träffade oxå en man med kamera och vi stod där ett bra tag och diskuterade utrustning och fåglar. Riktigt trevligt att träffa på någon med samma intresse för fotot :) Ja just...en spännande sak till (iaf i min värld) var att jag såg 6 st hägrar i dag. Riktigt kul att få se dom igen :)




Fyra hägrar....den fjärde är lite svår att se, men den står lite bakom uppe till vänster



Två hägrar till


En vacker svan simmade omkring i våtmarken

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina bilder!

Kram
Ann-Sofie

Birgitta sa...

Hej Ann-Sofie!
Tack så hemskt mycket. Det var en helt underbar dag med solen i ryggen och nästan vindstilla när bilden på svanen togs. Det är så mycket fåglar i våran fina våtmark nu att det kommer att bli många besök där :)
Kram Birgitta