tisdag 10 mars 2009

Rygg, rygg, rygg

Var en sväng till Eva i går kväll för att få låna hennes värmedyna. Ja inte vet jag om det är bra med värme på min värkande rygg, men gud va skönt det var att ligga där. Sov faktiskt hela natten efter den värmebehandlingen, men på morgonen när jag skulle ta mig ur sängen....huvaligen. Stel som jag vet inte vad och med en vidrig värk. Måste ha blitt en ordentlig sträckning det där. Det är ganska skönt så länge man rör på sig så promenaderna såna här dagar blir ganska många. Men det får man ju ta, fast jag länner mig trots allt som en riktig bov när jag går omkring för att kurera mig. Ja menar, sjukanmäld och sen är ute. Jaja det är väl dax att försöka få in i skallen att jag faktiskt inte är så sjuk att jag inte kommer ur sängen, fast så sjuk att jag inte kan utföra mitt jobb på ett bra och smärtfritt sätt. Man blr ju oxå så trött i hela kroppen och knoppen av att ha så här ont oxå. Så känns som om jag skulle vilja sova hela dagarna, men som sagt att ligga ner är ju inte det bästa för då stelnar man ju till. Tur oxå att det faktiskt finns värkmedicin så man kan ha mindre ont och röra sig mer. Den som uppfann dom borde få medalj :) Nehepp....nu har jag suttit här alldeles för länge så dax att röra lite på sig igen. Ska ta en uppfriskande promenad ut till köket för att se om det finns något lättlagat i kylen :) Ännu en promenad alltså....hihi.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla gumman!
Välkommen till klubben!
Du är välkommen att sova i min vattensäng.Då sover du bra, även om du har ont. Det kan jag garantera dig. Men det är banne mig inte lätt att ta sig ur den på mornarna.
Var hos läkaren idag och blev sjukskriven tom 22/3. Ser inte fram emot den här lönen kan jag tala om.
Vi kanske kan gå en promenad tillsammans? Man ska ju, som sagt, röra på sig.

Krya på dig, vännen. Kram Marie

Birgitta sa...

Hej Vännen!
Ja såna sängar är ju gudomliga att sova i, men den kanten på morgonen...ojojoj. Ja jag vill ju inte heller bli av med så mycket lön, men får väl tänka på hälsan i det här läget, och ska jag vara hemma i morrn oxå då kan jag höra av mig :)
Krya på dig du oxå. Kram Birgitta

Anonym sa...

tack så jättemycke, vi är så glada :D

Men synd på din rygg kusin, krya på dig
Kram

Birgitta sa...

Hej Therese!
Ja inge kul att va så i ryggen, mendet är väldigt mycket bättre i dag :) Tack för hälsningen.
Kram