torsdag 17 december 2009

Bloggande

Har nu några mornar ägnat mig lite åt tv tittande medans förkylningen härjar och då har dom pratat om bloggande. Flest bloggare är tydligen skilsmässobarn och då är tjejerna mest representerade. Så klart för det är ju flest tjejer som bloggar och mode stod högt upp på listan. Jaha tänkte man och gick igenom sitt lilla liv och ja jag är ju skillsmässobarn, men inte är det av den anledningen jag sitter här och skriver för glatta livet utan jag började för att jag är lite dålig på att skriva och läsa och då är det här ett väldigt bra sätt att träna upp sånt på. Trodde först inte det hände så mycket i mitt liv att det skulle finnas något att skriva om men hela tiden kommer det upp nått nytt :) Kanske inte intressant för andra men jag tycker iaf att det är värt att dela med sig av. Vet ju heller inte om det är så många som tittar in här....får skaffa en räknare snart hur nu i hela friden jag ska få till det. Har försökt ett antal gånger men det vill inte funka som jag vill....men skam den som ger sig. Annat som dom tog upp i programmet var att en del får taskiga kommentarer på bloggen och sånt har jag verkligen svårt att förstå. En ung mamma berättade att hon fått lägga ner sim blogg pga att hon inte stod ut med kommentarerna och det är ju vidrigt. Människor som inte ens känner henne trakaserar henne via bloggen. Usch! Men folk verkar inte ha så mycket för sig nuförtiden än att hoppa runt på nätet och jävlas med andra. Jag har ju min bilddagbok och den har jag fått låsa för dom som inte är inloggade. Jo dom kan titta på mina bilder min inte skriva kommentarer och det beror på att flera annonyma skrev perversa saker till mina bilder. Saker dom skulle vilja göra med mig på platserna jag fotat på :s Fattar inte för dom känner ju inte ens mig.....men vissa kan bara inte låta bli. Och sen att vara annonym oxå är ju bara så fegt. Hoppas bara man klarar sig här från taskigheter och slipper lägga ner det här för skrivandet har blivit riktigt kul för mig som var urusel i svenska i skolan och som gärna ville slippa läsa och skriva :) Så vem bryr sig om några stavfel eller grammtiska fel på den här sidan :) Nu dax för lite bonde på tvn och sen julkortsskrivande :)
Bye så länge


Bild på en tapper ljung som jag fotade för några dagar sen

Inga kommentarer: