tisdag 1 december 2009

Redan.....

.....1 december och snart jul, men har verkligen ingen julstämning i kroppen än. Julpyntet som brukar vara på plats den 1 advent står fortfarande i kartongen....eller nej det har kommit upp på bordet iaf så alltid något. Har ju städat som en galning i lägenheten och det har liksom inte funnits nån inspiration att börja rensa och röja på nya stället efter det. Lägenheten blev besiktigad i går och det är verkligen skönt att slippa den nu och kunna koncentrera sig på ett ställe :) Man städar ju säkert mer än man behöver och särskillt skitigt var det ju heller inte utan mest dammigt och flottigt i köket. Fattar inte hur det kan bli så när jag inte använt den sen i April.....hmm...verkligen konstigt. Har ju inte lagat nån mat där och städade ur hela köket inna jag sa upp lägenheten för att det skulle se fint ut när nån ville se den. Aja nu är jag iaf av med den och slipper ha det hängande över mig att det måste tas tag i. Skrev ju för ett tag sen om en bilhandlare som sålde bilen vi var så intresserade av.....och efter det så sa vi att nej vi behöver inte skynda på med bytet för vi har ju bilar att åka med tills dess. Men så förra helgen hittade vi en annons i Stockholm som åkte och tittade på. Och ja visst bilen såg fin ut innuti och gick bra men på utsidan var det en hel del skavanker tyvärr. Fast det är ju inte nån ny bil så lite får man ju ta. När vi skulle höra om priset på min bil så var han som kunde värdera inte där!!....vilket dom kunde kläckt ur sig när jag ringde så hade vi lsuppit åka hela vägen dit och hem utan att köpa bil. Men men nu blev det så och på vägen hem sa jag till Danne att men du....var det inte en bil i stan som var till salu. Och jo det var det ju men den ratade vi av nån märklig anledning som vi inte kunde komma på då. Så när vi kom till stan åkte vi och provkörde den.....hittade några småfel men lackan var i det närmsta perfekt sånär som på några stenskott på huven men det är ju itne en ny bil så. Tog väl en timme högst att ha blitt ny ägare på en bil :) Och färgen var precis den jag alltid velat ha oxå. Helt otroligt att allt stämde så bra och ja visst jag gör ju en stor förlust på den gamla bilen men skönt att slippa behöva försöka sälja den på tex blocket och kanske inte bli av med den. Så det här var en bra lösning och nu får man hoppas att jag har lite större tur med den här Passaten :)
I Lördags blev det grisspruta oxå och jag hade ställt in mig på en herrans massa biverkningar och hade bokat in mamma till att städa klart lägenheten om jag inte skulle vara på benen. Stod i kö ca en timme med en massa trevliga människor jag kunde babbla med och sen in och få sticket i arman sominte kändes alls. Efteråt hade jag som en liten träningsvärk i det området och det satt i hela kvällen för att dan efter vara helt borta :) Jaha så blev det med dom biverkningarna man väntade på.....skönt. Kändes verkligen bra att slippa sånt. Så nu har man blitt vaccinerad mot en sjukdom som inte är så kul att få och jag hoppas verkligen inte Danne blir smittad för han vägrar sprutan. Men men han ska ju bestämma själv hur han vill göra.


Inga kommentarer: