tisdag 22 december 2009

Från drömmarnas värld

Nu har jag verkligen fått erfara att drömmar kan vara så konstiga. Som tex den här jag hade natten till i går.
Jag drömde att en av hundarna (den gamla) var så skruttig att han inte längre kunde ta sig upp och ner i trappen själv så vi fick bära honom när han skulle ut. Och eftersom han nu är lite skröpplig så är det väl inte så onormalt, men sen en morgon när han skulle ut så trampade jag snett på sista trappsteget och bröt foten. Där på det kalla golvet låg jag och kunde inte komma nån vart och vad göra då om inte ligga där tills husse kom hem till frukost. Nådde inte dörren så hundarna fick snällt vara kvar inne och dom var så snälla att dom la sig bredvid mig så jag kunde hålla värmen. Danne kom hem och fick iväg mig till sjukan i anbulans och så långt skulle väl allt kunnat hända i verkligheten. Efter några dagar hemma så hade jag en tid på sjukan för att byta ut gipset och just den dan skulle Danne ut och jaga. Jag visste inget om det så på morgonen när han var borta blev jag helt förvirrad på hur i hela friden ska jag ta mig till lasarettet nu? Vad händer då om inte att jo men det går ju bussar in till stan men till hållplatsen är det ju 3km och lite långt att hoppa på kryckor. Haha....nu.....tar jag fram inlinesen och sätter en på den friska foten, packar ner en sko i ryggsäcken och tar kryckorna som stavar och rullar ut till bussen.....haha. Hur i hela friden kan man drömma nåt så konstigt?

Inga kommentarer: