onsdag 16 december 2009

Vinter

Nu har vi äntligen fått lite snö här i södra sverige och i dag gick jag emot förkylningen och tog mig ut med kameran. Släppte ut yrvädren till hundar i trädgården i hopp om att få lite fina djurbilder, men haha det var lättare sagt än gjort :D Började med att jag skulle sparka iväg lite snö för att få fart på Zeke, men då for stöveln av och gjorde en stor volt innan den ställde sig på rätt köl i snön. Snön var inte så långt från slutet på skaftet så lite tur hade jag tills hunden fick syn på den och kom farande och satte tänderna i skaftet. Haha där stod jag och vinglade på ett ben medans han attakerade min stövel...ja jösses. Tur nu att han lyssnade på loss och släppte nästan på en gång så jag fick tillbaka foten i den utan att bli alltför blöt. Synd att jag inte fick för mig att fota det hela för det såg ganska roligt ut när han försökte ta med sig min stövel därifrån och så här i efterhand hade det vart värt en blöt fot för dom bilderna :) Fick några bra bilder på vovven och även några från trädgården och dom lägger jag upp här.

Zeke



Vinter i trädgården

Inga kommentarer: