söndag 1 februari 2009

Ett mord har begåtts......

....i den stora staden Eskilstuna. Så skulle en deckare kanske kunna börja, med berättelse om något som hänt i författarens fantasi. Fast det här är något mycket värre, för den stackaren har tom fått på sig betongskor innan han ställdes i ån. När min kusin Mats och jag var små så sprängde vi dom i luften, vilket var lite barmhärtigare än att dränka dom. Ja menar, då dog dom ju direkt, utan att känna något när plastbitarna yrde. Haha...ja nu sprängde vi ju dom bara i fantasin där vi låtsades att dom flög dit pepparn växer eftersom vi var involverade i ett företag som konkurerar med den här gubben. Och vad är det nu som jag dillar om....jo jag var ju som vanligt ute en sväng med kameran runt halsen i morse. Och vid skjulsta får jag se nåt i vattnet...nämligen en hand som lyfter på en liten svart hatt. Stackars GB gubbe som fått sätta livet till i den kalla Eskilstuna ån. Brrr så kallt.


2 kommentarer:

Bilal sa...

Haha, rolig bild :-)
Men ajaj, man ska inte spränga glassgubbar i luften :o)

Birgitta sa...

Haha....jo visst ska man spränga dom, iaf om man som vi gjorde då....var inblandade i Hemglass :)
I går när jag tog korten på månen så stod den stackars gubben fortfarande kvar där i den kalla ån. Extra kall glass kanske det är reklam för :)