söndag 15 februari 2009

Ljus

I morse vaknade jag tidigt som vanligt...suck....så då bestämde jag mig för att åka iväg och handla innan alla andra hinner dit. Funderade lite hit och dit på ifall jag skulle släpa med kameran....men varför inte, det kan ju nämligen finnas något intressant på vägen. Så när jag kom fram till Eskilstuna Golfklubb ser jag hur fin golfbanan är i solljuset. Japp, bara att sladda in bilen på bussens hållplats och slita fram kameran för lite morgonfoto i det fina vädret. Det var ca 10 grader kallt och rimfrosten yrde från träden. Ricktigt vackert med andra ord. Det hade oxå bildats två regnbågar på var sida om solen, så höll tummarna för att jag skulle få med lite av det på bilderna. Tar mina bilder och åker sen vidare till affären för att få ihop lite matvaror till kommande arbetsvecka. Är ju ingen som älskar att handla så jag skyndar runt för att så fort som möjligt komma därifrån.....och när jag efter kanske 20min är klar och kommer ut på parkeringen, så har solen försvunnit och molnen har täckt hela Eskilstuna. Helt otroligt! Bara på den lilla tiden så var allt det vackra borta...jösses vilken tur att jag tog med kameran. Så i fortsättningen får den allt följa med på alla resor, korta som långa. För man vet ju inte när rätta ögonblicket dyker upp :)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert - visst tolkar vi det som ett ljus i mörkret, eller hur?

Kram AnKi

Birgitta sa...

Hej Anki!
Ja så klart vi gör, för även om allt kanske är lite svartare nu så kommer ljuset att bli bättre för varje dag, både när det gäller naturen och andra händelser i livet.
Kram Birgitta