söndag 8 februari 2009

Helg

I går kväll var det stormatch i Smehallen, mellan Floda Farmers och Gillberga Giants.... :) Jag åkte dit med Eva och Theo i god id för att få plats på läktaren.....haha...eller nä så var det inte, för kan säga att det fanns hur mycket plats som helst där. Ska jag uppskatta publikmängden så rörde det sig nog om.....ca......10pers. Men vi som var där fick iaf se en bra match med blandad spelkvallite. Allt från Bambi på hal is till riktiga hockeyveteraner, så rikitgt kul att titta på och kul att man kan hyra hallen på det här sättet.

Hade en önskan i går om att få ner lite av norrlands snö hit, men efter som det var lite svårt att messa ner den så fick jag vara utan.....trodde jag....iaf ända tills jag drog upp persiennen i morse och fick se vad som hade trillat ner från himmelen. Äntligen lite vitt igen och hoppas nu verkligen att den får ligga kvar ett tag till :) På min morgonpromenad till Coopen så såg jag hur många som helst som skottade och lekte i snön. Verkligen kul för alla ungar att äntligen få skutta runt och bygga snöborgar.......och kan säga att jag vill oxå bygga. Blir ju som ett litet barn när det ramlar ner vitt från skyn. När jag traskade på där i mina egna tankar så blev jag lite brutalt väckt av ett ljud från en tomt. Tittade till och fick mig ett gott skratt...hihi. För där kom det en man med håret på ända, klädd i morgonrock och tofflor med en snöskyffel i handen....haha. Så skön syn och ett gott skratt till mig. Tack för det :)



Inga kommentarer: