tisdag 3 februari 2009

Jobb....igt värre!

Då var det min tur....att få skriva på uppsägningspappren. Det blev nog inte så stor överraskning att det nu var min tur, men att nästan hela styrkan skulle få gå samtidigt var nog lite svårt att fatta. Det har ju inte gått så bra den senaste tiden, men att det var så här illa ville man ju inte tro. Och visst det känns inte kul just nu, men har jag överlevt dom senste årens kaos i tillvaron så borde jag klara det här ganska bra, känns det iaf som nu. Är ju inte det minsta glad över att få sluta, men samtidigt känns det som en möjlighet att nu få komma ifrån industrin som jag egentligen inte vill jobba innom. Vad jag ska hitta på det vet jag inte än, men jag har iaf några önskemål som ska tas upp med coachen. Vad det är vill jag inte säga med risk för att det ska dissas på en gång, så blir det nåt bra av det så får alla veta, annars kommer min mun att förbli stängd. Det lär ju hur som helst int bli lätt att hitta nåt jobb, men är beredd att ta vad som helst. Säger som min Pappa alltid sa.....Det ordnar sig! Och ja visst kommer det att ordna sig för mig oxå på ett eller annat sätt. Allt ont brukar ju föra med sig nåt gott i slutänden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Beklagar.... Vet precis hur det känns =(
Jag hade samma blandade känslor, samtidig som man inte vill vara uan jobb så vill man inte jobba kvar där man inte riktigt trivs heller..
Kram från oss

Birgitta sa...

Tack!...Ja verkligen blandade känslor. Nu får man ju kanske (om det finns nåt) chansen till att göra nåt annat, men man har ju trots allt trivts med jobb och kompisar för det har ju vart ett så bra gäng. Fast ibl har man ju oxå velat kräkas åt jobbet och velat därifrån....så både och, men det är nog så vad man än gör. Allt går ju upp och ner ibl både när det gäller jobb och privatlivet. Hoppas att det ordnar upp sig med jobb för dig oxå.
Kram